X

Panduan jual emas didalam akaun simpanan emas GAP

Panduan jual emas didalam akaun simpanan emas GAP.

Setiap pelanggan Public Gold akan dibekalkan nombor PG Code dan Password untuk login akaun GAP, untuk urusan pembelian secara Out Right Purchase dan Easy Payment Purchase (EPP). Nombor PG Code ini diberikan setelah pelanggan membuat pembelian kali pertama.

Bila sudah ada nombor PG Code ini senang nak semak baki simpanan emas GAP, Pemindahan emas, ArRahnu dan BuyBack. BuyBack dimaksudkan disini adalah menjual semula emas didalam akaum simpanan emas GAP tanpa keluar emas fizikal.

Ada yang salah faham nak jual emas didalam simpanan emas GAP perlu keluar emas fizikal dan baru jual semula kepada Public Gold. Sebenarnya tidak perlu untuk akaun Simpanan emas GAP. Penjualan emas mudah melalui akaun GAP.

Sebelum nak jual emas didalam simpanan emas GAP pastikan kemas kini akaun bank di My Account – My Info dengan upload salinan penyata bank.

 

Berikut adalah panduan jual emas GAP.

1# Layari laman Public Gold di www.public.gold.com.my

 

– Klik LOGIN

 

– Masukkan Username dengan nombor PG Code.

– Masukkan Password

– Klik Log in

 

– Klik MY GAP

 

– Klik Go To New Site

 

– Klik PG BUYBACK

 

– Masuk jumlah RM yang ingin dijual

– Masukkan jumlah gram yang ingin dijual

– Klik Place Buyback

Contoh:

Harga PG Buyback adalah RM164/gram

Kalau nak jual 5 gram = RM164 x 5 gram = RM820

 

azrinros: AzrinRos PG0006947 adalah Dealer Emas Public Gold sedia membantu dan memberikan panduan cara mendapat emas atas talian dari Public Gold.

View Comments (2)

    • Kalau simpanan emas Gold Accumulation Program (GAP) boleh jual tanpa keluarkan emas fizikal terlebih dahulu. Kalau nak buat ArRahnu pun boleh dengan simpanan emas GAP ini.

Related Post
Leave a Comment