X

Bar emas 1 gram edisi Raya 2019 keluaran Public Gold

bar emas edisi Raya 2019

Setiap tahun Public Gold akan mengeluarkan emas bersijil tema edisi raya sempena sambutan Hari Raya. Bagi yang ingin membuat koleksi atau pemberian hadiah kepada insan yang teristimewa boleh dapatkan bar emas 1 gram edisi Raya 2019 ini.

Ada beberapa cara untuk dapatkan bar emas 1 gram edisi Raya 2019 ini:

Cara [1] Outright Purchase, buat belian secara online di portal rasmi Public Gold pada harga RM250 sekeping. Emas fizikal boleh ambil di cawangan terdekat.

atau

Cara [2] melalui pembelian simpanan emas Gold Accumulation Program(GAP). Saya syorkan beli sekurang-kurang 2 gram emas untuk layak keluar 1 gram emas fizikal dari simpanan. Kenapa perlu beli sekurang 2 gram sebab baki 1 gram perlu ditinggalkan ke dalam akaun simpanan untuk kekal aktif.

Macam akaun simpanan bank perlu ditinggalkan baki untuk kekal aktif. Harga segram emas melalui pembelian GAP sekitar di bawah RM200. Jika ada bajet saya syorkan beli 2 gram sekali gus.

Boleh juga beli sikit-sikit dengan 1 gram bulan pertama dan bulan kedua baki 1 gram. Bulan kedua sudah boleh buat pengeluaran emas fizikal di cawangan Public Gold yang terdekat.

Cuma sediakan pembayaran premium semasa hendak ambil emas fizikal. Hanya di bayar ketika ambil emas di cawangan.

Jadual pembayaran premium

Sebagai contoh pengeluaran bar 1 gram sekeping akan dikenakan caj RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM15 untuk Sabah/ Sarawak.

Saya syorkan pembelian melalui simpanan emas GAP lebih murah walaupun setelah dicampur dengan caj premium yang dibayar semasa ambil emas.

Boleh layari panduan buka akaun simpanan GAP ini.

Elok juga duit Raya anak yang dikumpul boleh ambil sedikit untuk dibeli emas sebagai simpanan jangka masa panjang untuk kegunaan anak-anak bila dewasa nanti di masa hadapan. Nak buka akaun simpanan emas GAP dengan RM100 sebagai permulaan.

Bantuan dan pertanyaan mengenai emas Public Gold boleh klik link WhatsApp ini azrinros.com/0166475702

azrinros: AzrinRos PG0006947 adalah Dealer Emas Public Gold sedia membantu dan memberikan panduan cara mendapat emas atas talian dari Public Gold.

View Comments (2)

Related Post
Leave a Comment