X

Profil Saya

Nama saya AzrinRos, mempunyai minat menulis blog sejak tahun 2008.  Tujuan saya menulis blog AzrinRos ini adalah untuk mendidik masyarakat supaya menyimpan emas sebagai salah satu portfolio untuk simpanan persaraan.

Menurut kajian KWSP persara swasta ketika persaraan pada usia 60 tahun memerlukan simpanan persaraan kira-kira RM120,000 untuk tempoh 20 tahun dengan perbelanjaan RM500 sebulan. Ia adalah jumlah minimum diperlukan ketika usia persaraan nanti.

Kalau nak kehidupan selesa ketika perasaraan memerlukan simpanan persaraan RM360,000 dengan perbelanjaan RM1,500 sebulan untuk tempoh 20 tahun.

Saya mempunyai alasan kenapa emas antara instrumen pelaburan dan simpanan yang tidak harus terlepas pandang. Kalau sebelum ini sudah pun mengamalkan simpana 10-30% dari gaji simpanan dalam bentuk simpanan tunai jadi apa salahnya ditukarkan kepada bentuk komoditi logam iaitu emas dan perak.

Dari semasa ke semasa saya akan berkongsi manfaat dan cara nak mula simpan emas dan perak untuk persaraan hari tua.

Hubungi saya untuk cara nak mula simpanan emas dan perak.

  • Facebook : https://www.facebook.com/azrinrosgold
  • email        : azrinbme[at]gmail[dot]com
  • Priority Dealer Public Gold: PG00069417 AzrinRos
  • Wasap klik link Wasap AzrinRos

Disclaimer

AzrinRos blog shall not be liable for any loss or damage caused by the usage of any information obtained from this web site

Penafian

AzrinRos adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari blog ini.

Leave a Comment