X

9 sebab perlu simpan emas

9 SEBAB PERLU SIMPAN EMAS

  • Emas kali inflasi: Kira-kira 1400 tahun dahulu di zaman Nabi Muhammad SAW, harga 1 dinar boleh membeli seekor kambing. Zaman sekarang 1 dinar masih boleh beli seekor kambing yang harganya sekitar RM670 – RM750.
  • Membeli emas dapat elak kebocoran wang: Wang kertas sangat mudah dibelanjakan berbanding emas. Apabila kita tukar wang kertas kepada emas dapat mengekang sifat boros.
  • Menyimpan emas menanam sikap suka menabung: Apabila sudah mula simpan emas kita akan sentiasa mahu menambah jumlah emas simpanan kita.
  • Simpan emas tidak menjadikan kita miskin: Orang kata simpan emas ini adalah orang kaya. Anda tidak perlu tunggu kaya baru nak simpan emas kerana emas boleh dibeli serendah 1gram. Beli emas tidak menjadi anda miskin.
  • Jangan biarkan kekayaan kita dirompak: Kita merasakan dengan duit kertas didalam bank menjadikan kita kaya tetapi sebenarnya kekayaan kita dirompak secara senyap. Kalau kita simpan emas sudah pasti nilainya akan meningkat saban tahun berbanding duit semakin susut nilainya.
  • Emas boleh dijadikan modal pusingan: Anda boleh pajak emas di ArRahu untuk mendapatkan pinjaman pusingan modal perniagaan. Pinjaman anda mematuhi syarak. Apabila perniagaan anda menguntungkan boleh tebus semula emas yang dipajak. Anda dapat balik emas anda tanpa berkurang beratnya.
  • Emas tiada luput tarikh: Kelebihan simpan emas anda tidak perlu bimbang luput tarikh dan nilai semakin negatif. Nilai emas akan meningkat seiring dengan tahun.
  • Emas adalah simpanan untuk dilupakan: Berbanding duit simpan didalam bank gatal tangan untuk dibelanjakan berbanding emas fizikal rasa sayang untuk dibelanjakan. Kalau beli hari ini jual esok sekali pun anda akan rugi. Tujuan beli emas adalah untuk simpan. Beli banyak ketika murah dan jual ketika harga naik.
  • Emas adalah asset pelaburan: Anda boleh mula dengan kos rendah simpan emas serendah 1gram dan ditambah dari semasa ke semasa. Ia adalah pelaburan jangka masa panjang yang berbaloi dan diramalkan harga emas akan mencapai RM503 segram pada tahun 2020.

 

Tentang AZRINROS GOLD.

PG00069417 adalah Authorized Public Gold Dealer kepada Public International Bhd. Kepakaran saya adalah membantu mereka yang baru nak mula melabur emas fizikal atau serendah 1gram emas. Wasap klik link Wasap AzrinRos

“Simpan emas tidak menjadikan anda miskin”

Penafian: AzrinRos Gold PG00069417 merupakan Dealer kepada Public Gold Sdn Bhd yang menjual dan membeli emas fizikal yang dikeluarkan oleh Public Gold sahaja. Pembelian dan jualan emas mengunakan platform online www.publicgold.com.my  24jam sehari dengan stok emas tersedia ada. Tiada penawaran ponzi scheme atau skim cepat kaya atau MLM yang memberikan pulangan tetap setiap bulan. Anda beli emas dan akan dapat emas fizikal. Sila rujuk kepada harga buy and sell di laman rasmi Public Gold www.publicgold.com.my sebagai rujukan. Harap maklum.

Leave a Comment