X

Kisah Tauladan Perlumbaan Diantara Sang Arnab Dan Kura-Kura

Kisah Tauladan Perlumbaan Diantara Sang Arnab Dan Kura-Kura inspirasi menabung emas

Masa kecil-kecil dahulu kita tentu sudah dedahkan kisah tuladan perlumbaan diantara sang Arnab dan Kura-kura. Arnab ini laju berlari dan angkuh. Kura-kura ini pula berjalan perlahan.

Pada pengakhiran cerita akhirnya sang Kura-kura menang perlumbaan mengalahkan sang Arnab. Resepi kejayaan sang kura-kura walaupun jalan perlahan tetapi konsisten sampai ke garisan penamat.

Begitulah ibarat menabung emas ini. Kita mungkin mempunyai bajet yang kecil tetapi bercita-cita besar untuk memiliki jumlah gram yang besar. Boleh mula dan mengumpul 1 gram emas setiap bulan secara konsisten ibarat sang kura-kura berjalan perlahan.

Pada akhir dua belas bulan akan terkumpul minimum 12 gram emas. Pada pengalaman saya biasanya lebih 12 gram terkumpul. Ada lebih baik konsisten mengumpul 1 gram secara konsisten setiap bulan berbanding beli 10 gram setiap 10 bulan.

Sangat sesuailah Public Gold memperkenalkan akaun simpanan emas Public Gold yang dipanggil Gold Accumulation Program (GAP). Produk ini mempunyai pensijilan Patuh Syariah dari Amanie Advisors.

Nak beli emas tidak perlu ke cawangan sebab boleh buat pembelian secara online. Ini membantu permudahkan belian emas dengan akaun simpanan emas Public Gold.

Nak bermula simpanan emas Public Gold boleh bermula dengan RM100 atau harga per gram. Buat semakan harga emas terkini di website Public Gold. Pembelian boleh dibeli secara online bila-bila masa termasuk cuti hujung atau cuti umum. Yang penting ada line internet.

Selepas tiga hari berkerja. Jumlah gram yang dibeli akan terpapar dalam status akaun.

Kelebihan simpanan emas Public Gold

  • Urusan jual beli emas secara online
  • Emas bermula RM100 atau harga per gram
  • Tidak perlu risau keselamatan simpan sendiri
  • Tiada yuran keahlian
  • Tiada caj simpanan
  • Public Gold boleh hantar emas ber-insurans ke alamat Penerima
azrinros: AzrinRos PG0006947 adalah Dealer Emas Public Gold sedia membantu dan memberikan panduan cara mendapat emas atas talian dari Public Gold.
Related Post
Leave a Comment