X

Beli emas online ambil emas di POS ArRahnu

Beli emas secara online dan ambil emas di cawangan POS ArRahnu.

Berita baik untuk pengumpul dan penyimpan emas fizikal sebagai simpanan.

Bermula 15 Disember 2016  yang lau boleh beli emas Public Gold online dan ambil emas di cawangan POS ArRahnu selain cawangan Public Gold terletak dibandar-bandar besar diseluruh negara.

Public Gold merupakan rakan niaga POS Malaysia.

Saya nak kongsi sedikit mengenai POS Malaysia dan Public Gold. POS Malaysia telah melantik Public Gold sebagai rakan niaga.

POS Malaysia satu-satunya mengeluarkan emas edisi POS didunia selain mengeluarkan setem. Public Gold mengeluarkan emas edisi POS terhad untuk orang awam miliki.

POS Malaysia melalui POS ArRahnu menyediakan Pajak ArRanhu iaitu kemudahan Pajak Gadai Islamik Patuh Syariah.

Mereka yang mempunyai emas fizikal seperti jongkong emas, dinar dan barang kemas boleh pajak ArRahnu di POS ArRahnu untuk mendapatkan pinjaman tunai.

Memandangkan produk emas fizikal Public Gold mempunyai pensijilan LBMA ia diterima pajak di POS ArRahnu tanpa syarat iaitu perlu melalui pengujian ketulenan emas dan berat terlebih dahulu.

Apabila emas diuji ketulenan seperti emas LBMA perlu dibuka seal yang mana akan susut nilai.

Nak ambil emas semakin mudah di cawangan POS Arahnu.

Ia adalah satu kemudahan bagi mereka yang duduk jauh dari cawangan Public Gold boleh ambil emas fizikal Public Gold di POS ArRahnu berdekatan.

Secara langsung dapat jimat kos perbelanjaan dan masa nak ambil emas di cawangan.

Ada sesetengah pelanggan Public Gold ini duduk jauh dari cawangan Public Gold tetapi mereka tidak putus semangat hendak kumpul emas kerana emas kerana faham kelebihan pelaburan emas.

Senarai POS ArRahnu

Pembelian online emas fizikal Out Right Purchase sahaja boleh ambil emas fizikal di POS ArRahnu.

Pada masa akan datang akan boleh keluar emas fizikal dari akaun Gold Accumulation Program(GAP) juga dirancang boleh ambil di POS ArRahnu.

Memandangkan jumlah pelanggan yang penyimpan emas simpanan emas fizikal Public Gold semakin meningkat dari sehari ke sehari hingga post ini ditulis pelanggan Public Gold sudah mencapai 90k++.

Tidak ada banyak perbezaan belian online secara Out Right Purchase cuma bahagian cawangan dimana nak ambil emas ditambah POS ArRahnu selain cawangan Public Gold.

Login akaun di laman Public Gold seperti biasa untuk buat pesanan emas fizikal.

Panduan ringkas beli emas Public Gold.

– Pilih Outlet
– Pilih Branch

– Pilih emas
– Klik Next

– Tick Myself
– Klik Next

– Klik Submit

Jumlah caj premium untuk dapat caj premium mutakhir semasa pembelian online.

Proforma inbois akan dihantar ke akaun emas. Buat pembayaran dan email @ fak bukti pembayaran berserta no rujukan Proforma inbois.

Pihak Public Gold akan maklum dalam masa 14 hari dari tarikh pembelian bila stok emas sampai di POS ArRahnu cawangan yang dipilih.

 

[NOTA PENTING]

Semasa hendak mengambil emas di POS ArRahnu perlu bawa dokumen Proforma inbois dan resit asal pembayaran untuk tujuan verifikasi pembelian.

 

[KEMAS KINI 19hb Julai 2018]

Pengambilan emas Public Gold di POS ArRahnu sudah dimansuhkan dengan digantikan dengan perkhidmatan Gold In Transit (GIT)

Boleh mohon Public Gold pos emas tersebut dengan mengunakan perkhidmatan Gold In Transit (GIT) yang dilindungi insuran.

azrinros: AzrinRos PG0006947 adalah Dealer Emas Public Gold sedia membantu dan memberikan panduan cara mendapat emas atas talian dari Public Gold.
Related Post
Leave a Comment